среда, 1. јун 2011.

"Prevod" Novi svet

Po Jehovinim svedocima je Novi svet najbolji prevod Biblije. Dokaza da to nije tako ima jako mnogo. Pogledajte poseban blog o novom svetu Novi svet. Izabrao sam jedan primer (biće još) koji je veoma karakterističan. Jednostavno su DODALI par reči !
Zašto je to potrebno?
Po učenju Jehovinih svedoka je Isus STVOREN, ali u ovom primeru im se to ne sviđa pa su ga jednostavno izmenili dodavši nekoliko reči.
Verujem da će neki Jehovin svedok, ako bude ovo čitao sigurno pokušati da opravda dodavanje tih reči. Moja poruka je da se sete Otkrivenja 22.19 i razmisle o organizaciji koja za sebe tvrdi da je "božja organizacija"



Dodao bih i sliku iz Kingdom Interlinear Translatation da bi svima bilo jasnije zašto su Jehovini svedoci prestali da štampaju interlinearni prevod. Pisaću o KIT(Kingdom interlinear translatation) još posebno, ali ovo kao mali uvod za sve one koje interesuje zašto se te knjige više ne mogu nabaviti.
U sledećoj slici se može videti i uporediti paralelni prevod sa onim šta je iz toga onda učenjem Jehovinih svedoka nastalo. Pošto su neki ljudi očigledno pažljivo čitali i primetili da se prevod ne poklapa, bilo je najlakše da se ovaj prevod jednostavno više ne štampa. Kula stražara polazi od pretpostavke da njihovi članovi ionako neće verovati nijednom drugom prevodu jer su svi falsifikovani. Kada bi u izdanju Jehovinih svedoka videli da je dodato nekoliko reči kako bi se izmenio smisao Biblije, sigurno bi bilo problema.
Savetujem svim članovima organizacije Jehovinih svedoka da nabave kopiju KIT-a i da proveravaju kako je njihova organizacija napravila najbolji prevod Novi svet.



Isti stihovi radi poređenja :
αὐτὸς γὰρ ὁ πατὴρ φίλει ὑμᾶς, ὅτι ὑμεῖς ἐμὲ πεφιλήκατε καὶ πεπιστεύκατε ὅτι ἐγὼ παρὰ τοῦ πατρὸς ἐξῆλθον.
LB 27 jer vas sam Otac ljubi kao što vi mene ljubite, i verovaste da ja od Boga iziđoh.
Čarnić 27. sam Otac vas ljubi, zato što ste me voleli i verovali da sam ja izišao od Boga.
Karadžić 27. Јер сам отац има љубав к вама као што ви имасте љубав к мени, и вјеровасте да ја од Бога изиђох.
I naravno sa sajta Jehovinih svedoka:
Наиме, сам Отац вас воли јер сте ви волели мене и веровали сте да сам ја изашао као Очев заступник
Dragi svedoci, nemojte da mislite i govorite da vas mrzim.
Ja pokušavam da vam pokažem da je učenje koje pratite jako daleko od istine .

Нема коментара:

Постави коментар