субота, 25. јун 2011.

Zašto pišem o Jehovinim svedocima?

Ima više ljudi koji su me pitali za moje motive i kako sam uopšte došao u kontakt sa ovom temom.
Do pre godinu i malo jače sam poznavao samo jednog Jehovinog svedoka. Tada mi je bio  radni kolega na poslu. U pauzama je ponekad pričao s kolegama na temu religije, ali je s vremenom prestao. Uglavnom je prolazio loše u tim diskusijama, pa valjda nije ni pokušavao više. Meni je doneo nekoliko knjiga na našem jeziku i ja sam ih ostavljao da skupljaju prašinu. Tu bi se moje interesovanje za Jehovine svedoke završilo da nisam na jednom forumu sasvim slučajno počeo da diskutujem sa Jehovinim svedocima.
Njihovo ponašanje, u stvari najviše omalovažavanje svih drugih učesnika me je podstaklo da se više interesujem za tu organizaciju.
Upravo njihov ignorantski način ophođenja me je podsticao da skupljam sve više informacija. Pozvao sam bivšeg radnog kolegu koji je jedva čekao i naravno donosio mi knjige. Svraćao sam po skupštinama i tražio knjige koje možete da vidite na blogu. Skupilo se već dosta i čitam ih veoma pažljivo, ali ne onako kako ih čitaju Jehovini svedoci. O svakoj rečenici razmislim i obeležim neko mesto, ako je vredno pažnje zbog toga kako treba da deluje na čitaoca.
Kad sam rekao "ne onako kako ih čitaju Jehovini svedoci" moram i da objasnim kako oni čitaju knjige. Kao u Kuli stražari, odnosno svim publikacijama ove organizacije na dnu svake stranice se nalaze kontrolna pitanja na koja Jehovin svedok dok se mahom zajednički čitaju knjige odgovara.
Kroz ta pitanja je obezbeđeno da upravo one stvari koje su organizaciji bitne budu utvrđene.
Tako se u skupštinama čitaju i sva periodična izdanja. Od svih članova se naizmenično traži da čitaju i aktivno učestvuju u svakoj prilici.
Proučavanjem literature ove organizacije i poređenjem sa Biblijom sam došao do zaključka da grupa ljudi kojoj je do iskorištavanja i zarade na drugim članovima ne bi bila u mogućnosti da tako opstane nego bi se kad tad raspala. Organizaciju Jehovinih svedoka može da vodi samo neko ko je pod uticajem oca laži. Mnogi koji površno poznaju Jehovine svedoke, misle da je u pitanju vrbovanje  sa ciljem da se prepiše stan ili nešto od vrednosti. To nije tako, situacija je mnogo gora.

Zajedničko za sve publikacije je da se osobi stvori slika iskvarenog sveta pod vlašću đavola. Konstantno se ponavljanja da je jedino organizacija Jehovinih svedoka ta koja može da vam omogući spasenje. Stalno držanje članova u strahu je jedna od najvažnijih alatki kontrole.
Biblija se citira često potpuno van konteksta, a na mnogo mesta je jednostavno dodata ili oduzeta neka reč.
To je kao kad u autobusu neko (lopov) vikne:"Lopov, ljudi pokraden sam".
Kako ljudi reaguju?
Hvataju se u tom trenutku za svoj novčanik i pomisle kako je njihov novčanik na sigurnom.                
U stvari je lopov samo hteo time da isprovocira onih nekoliko koji su mu najinteresantniji i njegove potencijalne žrtve da mu pokažu gde im se nalazi novčanik. Sve posle toga je zanat. Jedan odvraća pažnju, drugi vadi novčanik i daje drugom koji se odmah udaljava. Lopov ostaje pored žrtve i možda čak i komentariše ili se nudi da ga pretresu.
U slučaju Jehovinih svedoka svi članovi su žrtve ili lopovi. Žrtva sve dok ne shvate da je učenje organizacije potpuno preokrenuto, ali lopov od onog momenta kada shvati da je učenje protiv Biblije i ipak nastavi da vrbuje ljude u organizaciju umesto da je napusti.
Ima ljudi koji su napustili organizaciju, što je jako teško jer se s vremenom usled dugogodišnje izolacije izgubi kontakt sa okolinom. Zbog toga je za mnoge povratak u normalan život skoro nemoguć. Čak se desi da se pokajnički vrate nazad, jer nemaju gde niti znaju više šta bi sa sobom činili. Naravno i starešine skupština pokušavaju da ostvare kontakt sa onima koji su napustili ne iz teološkog saznanja da je učenje pogrešno nego zbog drugih razloga.
Ako neki Jehovin svedok bude čitao i dovde došao neka stane pred ogledalo i pogleda sebe u oči. Ako može i dalje da negira činjenicu da je organizacija Jehovinih svedoka proricala sudnji dan i da s pravom zaslužuje naziv Lažnog proroka neka se spremi za kupanje u ognjenom jezeru sa onim koji ga zavodi na pogrešan put.
I na kraju, šta mene motiviše osim ljubavi prema Bogu odnosno ljubavi prema istini i bližnjem?
Poslanica Jakovljeva 5.20

2 коментара:

  1. tvoja prva greska je sto pises o necemu o cemu nemas dovoljno znanja ti si poznavao par svjedoka i procitao par knjiga i sad iznosis zaljucke kao da si godinama istrazivao svjedoke. Druga greska i kad citas publikacije citas sa pristranoscu i trazece dlake u jajetu ja mislim da si ti ipak vjernik onda ces razumjeti da neki dovode u pitanje i samu Bibliju a zasto? pa zato sto rade isto sto i ti ne poznaju ono o cemu citaju i citaju ju sa predrasudama takvim ljudima kada bi i ja i ti kao vjernici pokusali da objasnimo da je Biblija ipak Bozja knjiga dobili bi odgovor da je ta osoba vec to proucila i ponasala se kao ti sad a to je kao da sve zna. jos nesto mnogo pises o financiranju svedoka odnosno dovodis u pitanje to kako se financiraju da u pravu si financiraju se dobrovpoljnim prilozima ali ja dok sam proucavao dobio sam sigurno preko 50 knijiga i mnogo drugih bublikacija a za to nisam dao ni jedan jedini dinar niti mi je ko trazio novac moja volja je bila dali cu ili ne da dam taj prilog. i na kraju sta reci ljepo je sto istrazivas sve sto ima veze sa biblijom ali moja preporuka je da pocnes da istrazivas i samu bibliju i vidis malo da ona i pise o poslednjim danima kao na primjer u 2 timoteju 3,1-5. pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dragi moj, Svedok sam 19 godina i šta da kažem. Čovek koji kritikuje Svedoke je u mnogim stvarima u pravu. Možda istina boli, ali je i dalje istina. Pogledaj Kulu za proučavanje, 15. avgust 2013, Naslov članka Nikada se nemojmo ljutiti na Jehovu. Pasus br. 4 glasi: "Da li je zaista moguće da počnemo da se ljutimo na Jehovu? Ako bismo se ljutili na Jehovu, od toga sigurno ne bismo imali nikakve koristi (Isaija 41:11)." E, sada lepo pročitaš SAMO taj stih i sve se slaže. Ali sada pročitaj ceo kontekst tog stiha. Malo drugačije, zar ne? Takvih primera ima mnogo!

      Избриши